سهام‌های فناوری ToplineLarge در روز چهارشنبه سقوط کردند، زیرا شاخص کامپوزیت نزدک به سمت بدترین روز خود از دسامبر 2022 حرکت می‌کند، که نشان‌دهنده تغییر رژیم هفته گذشته در بازار است، زیرا نرخ‌های بهره پایین‌تر ظاهر می‌شود و سرمایه‌گذاران ریاست جمهوری ترامپ را محتمل‌تر می‌دانند.

سهام انویدیا و متا هر دو روز چهارشنبه وارد قلمرو اصلاح شدند.

حقایق کلیدی Getty Images نزدک 2.8 درصد در نزدیکی بازار سقوط کرد، ضرری بیشتر از افت 1.4 درصدی S&P 500 و رشد میانگین صنعتی داوجونز 0.6 درصدی که به پایین ترین سطح خود از اول جولای سقوط کرد.

در میان برجسته‌ترین بازنده‌های چهارشنبه انویدیا (کاهش سهام 6.6 درصدی) و اپل (-2.5 درصد) بودند که هر دو به دلیل نگرانی در مورد واحدهای کلیدی خود در چین پس از اینکه رئیس جمهور جو بایدن برای محدود کردن دسترسی چین به رده بالا حرکت کرد، با فشار نزولی مواجه شدند. تراشه‌های نیمه‌رسانا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ بیزینس‌ویک که اواخر روز سه‌شنبه منتشر شد، از چشم‌انداز «شگفت‌انگیز» تعرفه‌ها بر کالاهای چینی خبر دادند.

تمام سهام‌های فناوری «شگفت‌انگیز هفت» در آلفابت، آمازون، اپل، متا، مایکروسافت، انویدیا و تسلا بیش از 1 درصد کاهش یافتند و بیش از 500 میلیارد دلار از ارزش کل بازار را کاهش دادند.

رکود نادر شاخص هفت، با کاهش میانگین 5.8 درصدی هفتگی در هفته گذشته، آخرین شواهد دال بر تغییر موقعیت عمده بازار است از زمانی که داده های تورمی بهتر از پیش بینی روز پنجشنبه، شرط های نرخ های بهره بسیار پایین تر و شانس شرط بندی را دوباره شروع کرد. در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به شدت از ترامپ حمایت می کند.

از چهارشنبه گذشته، داو 3.6 درصد در مقایسه با افت 3.4 درصدی نزدک متمرکز بر فناوری رشد داشته است، که هر دو با افزایش 9.1 درصدی راسل 2000 مغلوب شده است، شواهدی که نشان دهنده اعتقاد سرمایه گذاران است که نرخ های پایین تر می تواند به تحریک رشد سود کمک کند. در سراسر شرکت های بزرگ آمریکا، نه فقط در تعداد انگشت شماری از رهبران هوش مصنوعی که در سه ماهه اخیر اتفاق افتاده است.

بخش انرژی و مالی S&P طی هفته گذشته 4 درصد رشد داشته است و افت بیش از 5 درصدی خدمات فناوری اطلاعات و خدمات ارتباطی را به ترتیب تحت تأثیر قرار داده است، در حالی که افزایش بانک ها و شرکت های نفتی احتمالاً به وعده های ترامپ برای مقررات سبک تر در صنایع بازمی گردد. ، در را برای سود بیشتر باز می کند.

هشدارهای متنی اخبار فوری فوربس را دریافت کنید: ما در حال راه‌اندازی هشدارهای پیامکی هستیم تا همیشه از بزرگترین داستان‌هایی که سرفصل‌های روز را شکل می‌دهند، بدانید. «هشدارها» را به (201) 335-0739 پیامک کنید یا در اینجا ثبت نام کنید.

به گفته کوین گوردون، استراتژیست چارلز شواب، واقعیت شگفت‌انگیز این یک رنسانس برای شرکت‌های کوچک رها شده است: راسل 2000 بهترین طول پنج روزه خود را نسبت به S&P از چهارشنبه گذشته تا سه‌شنبه ثبت کرد.

پیشینه کلیدی راسل 2000، که 2000 شرکت عمومی آمریکایی را با میانگین ارزش بازار حدود 1 میلیارد دلار ردیابی می کند، نسبت به روز گذشته 11 درصد افزایش یافته است که نسبت به بازده ثابت تا چهارشنبه گذشته افزایش یافته است. معامله گران اکنون انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را از بالاترین سطح 23 سال اخیر در سپتامبر کاهش دهد، که به درآمد شرکت ها کمک می کند زیرا وام ها گران تر می شوند. حتی پس از نفس‌گیری اخیر، فناوری‌های بزرگ تا حد زیادی بزرگ‌ترین برنده بازار سهام اخیر باقی می‌مانند، با بخش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات S&P که برترین مؤلفه‌های عملکردی سال تا به امروز، یک ساله و ۵ ساله هستند.

سهام TangentNvidia به تازگی رسماً وارد قلمرو اصلاح شده است، با بیش از 10 درصد کاهش نسبت به تعطیلی چهارشنبه گذشته، اکنون با 12.5 درصد ضرر هفته به هفته. سهام انویدیا هنوز حدود 140 درصد در سال جاری افزایش یافته است که بهترین بازدهی در بین شرکت‌های فهرست شده در S&P در کل سال است. سهام متا (5 درصد کاهش در چهارشنبه) نیز اصلاح شد و 13 درصد در هفته گذشته سقوط کرد، اما هنوز 34 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

اسکات رن، استراتژیست موسسه سرمایه گذاری ولز فارگو، در یادداشتی چهارشنبه به مشتریان، با اشاره به اشتباهات نظرسنجی و تفاوت در وعده های تبلیغاتی هشدار داد، Head Critic: «این ایده بدی است که تنظیمات پرتفوی را بر اساس اینکه چه کسی در انتخابات آینده پیروز می شود، انجام دهید.» در مقابل سیاست واقعی

خواندن بیشتر Forbesچرا یک تنفس باشکوه 7 می تواند چیز خوبی برای بازار سهام باشدبا من در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. یک نکته ایمن برای من بفرست Derek SaulFollowingDerek Saul of Tarsus یک گزارشگر ارشد مستقر در نیوجرسی در تیم خبری فوربس است. او در سال 2021 از دانشگاه دوک فارغ التحصیل شد، جایی که در رشته اقتصاد تحصیل کرد و به عنوان سردبیر ورزشی برای روزنامه دانشجویی دوک، کرونیکل، خدمت کرد و بلافاصله پس از آن به فوربس پیوست. سائول همه چیز را از رسانه ترامپ گرفته تا تاثیر عربستان سعودی بر گلف و آنچه میلیاردرهای واقعی درباره "جانشینی" فکر می کنند پوشش داده است. نکات را به dsaul@forbes.com ارسال کنید. Saul of Tarsus را برای تجزیه و تحلیل در مورد بزرگترین رویدادهای روزانه اقتصادی و بازار سهام دنبال کنید، از داده‌های تورم گرفته تا درآمدهای فناوری و غواصی عمیق در دارایی‌های دکمه داغ. ">

* استانداردهای تحریریه چاپ

* چاپ مجدد و مجوزها

If you loved this short article and you would like to receive additional facts relating to اخبار خودرو وارداتی دست دوم kindly visit our own web site.